Analytická zpráva o rozvoji sociální pedagogiky v Praze 7-Čím přispívají sociální pedagogové v běžných spádových školách?
Analytická zpráva o rozvoji sociální pedagogiky v Praze 7 - Čím přispívají sociální pedagogové v běžných spádových školách?
Zdroj: Městská část Praha 7; Odbor vzdělávání a projektového řízení, (web https://www.rizeniskoly.cz/)
Autor: PhDr. & Mgr. Petra Matúšová
Zatímco české školství čelí výzvě zmírňování nerovností ve vzdělávání, městská část Praha 7 přináší unikátní příklad, jak na tuto problematiku reagovat prostřednictvím zavádění pozice sociálního pedagoga do běžných spádových základních a mateřských škol. Tato studie přináší podrobný pohled na konkrétní kroky a výsledky, které iniciativa přinesla. Prostřednictvím rozhovorů s vedením škol, učiteli, zástupci podpůrných organizací i multidisciplinárního týmu městské části odhaluje zpráva rozsah zapojení sociálních pedagogů, hodnotí jejich přínosy a mapuje jejich vliv na procesy vedoucí k vyrovnání vzdělávacích příležitostí.
Studie je nejen podkladem pro odbornou diskuzi, ale i inspirací pro další města a regiony, které hledají cesty ke spravedlivějšímu a kvalitnějšímu vzdělávacímu prostředí. Nabízí odpovědi na otázky, jak efektivně integrovat pozici sociálního pedagoga do školského systému, čím příspívá v běžných spádových školách, jaké uplatnění nachází v předškolním vzdělávání a jak maximálně využít jeho potenciál pro podporu žáků, škol a komunit.
Plné znění Analytické zprávy o rozvoji sociální pedagogiky v Praze 7 ZDE