Krok 2: Analyzujte výchozí situaci s využitím evaluace z předchozího školního roku
Cílem analýzy situace je subjektivní pohled školy na aktuální realitu, ve které se nachází. Měla by být stručná (max. 20-25 vět), věcná a mít hodnotící charakter. Pro úspěšné naplnění této kapitoly je třeba učinit následující:
1. Zmapovat vnitřní a vnější zdroje školy (personální a materiální zajištění, existence preventivního pracoviště školy…)
2. Provést monitoring pro školu (existují čtyři hlavní skupiny, které slouží jako užitečné zdroje pro shromažďování informací: žáci, rodiče, pedagogové a škola jako celek)
1. Zmapovat vnitřní a vnější zdroje školy (personální a materiální zajištění, existence preventivního pracoviště školy…)
2. Provést monitoring pro školu (existují čtyři hlavní skupiny, které slouží jako užitečné zdroje pro shromažďování informací: žáci, rodiče, pedagogové a škola jako celek)
3. Provést analýzu výchozí situace. (Jedním z nástrojů je SWOT analýza. Spočívá v klasifikaci a ohodnocení faktorů vyjadřujících silné nebo slabé vnitřní stránky a příležitosti nebo rizika vnějšího prostředí).
Pro všechny výše uvedené body je zásadní informace od třídních učitelů. Ti musí nejlépe vědět, jaká je v oblasti rizikového chování situace v jejich konkrétní třídě. Soustředit by se měli především na tyto otázky:
Jaký je celkový počet řešení RCh ve třídě?
Jaké RCh bylo řešeno?
Jak byla situace zjištěna?
Kdo situaci řešil?
S použitím jakých metod byla vedena intervence?
Jaký byl způsob ověření efektivity intervence?
Jaký je celkový počet řešení RCh ve třídě?
Jaké RCh bylo řešeno?
Jak byla situace zjištěna?
Kdo situaci řešil?
S použitím jakých metod byla vedena intervence?
Jaký byl způsob ověření efektivity intervence?