Knihovna - Pro pedagogy - Výchovné poradenství
Category: Pro pedagogy
ISBN: 97880747834
Year: 2020

* Co vše obnáší práce výchovného poradce? V čem se liší od práce řadového učitele? Co od výchovného poradce mohou čekat vedení školy, kolegové, žáci a jejich rodiče?
* Co znamená, když se řekne poruchy chování, poruchy autistického spektra, poruchy učení, lehká mentální retardace apod.?
* Jak komunikovat v roli poradce s klienty? Jak odlišit roli učitele a roli výchovného poradce?
* Jak pomoci klientům, když každý přichází s jinou zakázkou?
* Které zákony, vyhlášky a další prováděcí pokyny souvisejí s prací výchovného poradce a co říkají?
* Jak vytvořit individuální vzdělávací plán? Co obnáší individuální výchovný plán?
* Provádí výchovný poradce také diagnostiku? A jakou?
* Kdo může nabídnout výchovnému poradci pomocnou ruku, když práce s klientem přesahuje jeho možnosti či kompetence? Kam klienty odkázat?
* Jaké vzdělávání je pro výchovné poradce nezbytné? A které se může hodit?

Publikace odpovídá na všechny uvedené dotazy i mnohé další a snaží se být průvodcem a oporou výchovným poradcům základních i středních škol, kterých je v České republice v současné době dohromady více než šest tisíc. V každé musí působit výchovný poradce, některé mají i více než jednoho pracovníka na této pozici.

Více informací na stránkách nakladatelství Wolters Kluwer

Knižní tip

To by se učiteli stát nemělo

To by se učiteli stát nemělo

by Robert Čapek, Jiří Karen, Filip Šimeček