Knihovna - Pro pedagogy - Vademecum asistenta pedagoga
Category: Pro pedagogy
ISBN: 9788088290506
Year: 2020

Přestože se s asistenty pedagoga setkáváme v mateřských, základních i středních školách a tato pracovní pozice je již nějakou dobu legislativně ukotvena, stále se vynořují různorodé pochyby a kladou zajímavé otázky. Jaká je přesně role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu? Jaký je rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem a kdo je to školní asistent? Jak může škola získat potřebné finance pro vytvoření takové pracovní pozice? Jaká je náplň práce asistenta pedagoga a jakým způsobem nastavit spolupráci s učitelem či ředitelem školy? To jsou jen některé z otázek, na něž se publikace snaží poskytnout odpověď. Autorka knihy, ředitelka ZŠ a gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze, vychází při svém psaní ze své mnohaleté zkušenosti s inkluzivním vzděláváním na obou typech škol.
2. vydání publikace reaguje zejména na legislativní změny, ke kterým od roku 2016 postupně docházelo a dochází. Proto byly některé kapitoly doplněny nebo přepracovány. Kromě legislativního zarámování zde čtenáři najdou např. také aktualizované individuální vzdělávací plány, nové kazuistiky, informace o nových úpravách přijímacího řízení aj.

Kniha je určena pro asistenty pedagoga (začínající i ty již zkušené), pro ředitele škol i ostatní pracovníky ve školství a profesionály zabývající se školskou problematikou. Užitečné informace zde najdou i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Více informací na stránkách nakladatelství Pasparta

Knižní tip

To by se učiteli stát nemělo

To by se učiteli stát nemělo

by Robert Čapek, Jiří Karen, Filip Šimeček