Publikace určená všem pedagogickým pracovníkům se zabývá třídou jako skupinou, která prochází neustálými proměnami. Klíčovou úlohou učitele při práci se skupinou je využít skupinové dynamiky a potenciálu rozvoje k podpoře procesu zrání žáků. Základem je podpora otevřené komunikace, budování empatie mezi žáky, efektivní a konstruktivní řešení konfliktních situací a vedení dialogu jak mezi žáky, tak na úrovni žák – učitel.
Stručný obsah:
* Úvod
* Partnerství
* Partnerský vztah učitele a žáka
* Od jednosměrné komunikace k vzájemnému pochopení
* Nastavení partnerské komunikace
* Sebepoznání a empatie jako cesta k otevřené a nenásilné komunikaci
* Otevřená, nenásilná komunikace
* Shrnutí otevřené, nenásilné komunikace
* Zpětná vazba
* Konflikt
* Manipulace
Více informací na stránkách knihkupectví Kosmas