Webinář "Budování poradenského vztahu v sociální práci a jak vést poradenský rozhovor"

Webinář "Budování poradenského vztahu v sociální práci a jak vést poradenský rozhovor"

Pondělí, 19. 9. 2022 at 8:30 - 15:15

-

Webináře

Vzdělávací agentura EDUPOL zve na webinář "Budování poradenského vztahu v sociální práci a jak vést poradenský rozhovor".

Obsah:
1. Specifika pomáhajícího poradenství - základní terminologie, typologie poradenství, znaky pomáhajícího poradenství, poradenský proces, cíl poradenského procesu, přístupy volené v práci s klientem, poradenský vztah.
2. Komunikace jako základ dobrého poradenství - navazování kontaktu a budování vztahu s klientem, komunikace jako systém, verbální a neverbální komunikace, mýty o komunikaci, aktivní naslouchání a asertivita, práce s emocemi v pomáhajících profesích. Bariéry v komunikaci.
3. Práce se zakázkou klienta a průběh komunikace mezi poradcem a klientem - osobnost a chování poradce. Eganův model - definice problému, selekce cílů, zvažování důsledků, rozhodování, implementace. Příprava poradenského rozhovoru, vzájemné přijetí aktérů procesu pomoci, formulace zakázky, porozumění problému, hledání cest řešení problému, ukončení poradenského rozhovoru. Hlavní zásady vedení rozhovorů.
4. Zapojení klienta do procesu poradenství - Jak klienta zapojit do procesu, jak posílit jeho odpovědnost a kompetentnost řešit vlastní problém. Důvody odmítání profesionální sociální pomoci, práce s odporem klienta. Čeho se klienti nejčastěji obávají.
5. Řešení případů z praxe, diskuse.

Více informací a přihlášení na stránkách agentury EDUPOL ZDE